Sinüzit Tedavisi Ankara

Sinüzit Nedir?

Sinüziti tanımlayabilmemiz için öncelikle sinüs tanımını yapmamız gerekiyor. Sinüs adı verilen yapılar; burnun sağında, solunda, gözler arasında ve kaş üzerinde bulunan kafa kemiklerinin içindeki havayla dolu boşluklardır. Solunan havayı nemlendirir, ısıtır ve başın hafif kalmasını sağlarlar. Sağda ve solda ayrı ayrı toplam 4 grup sinüsler vardır; maksiller, etmoidal, frontal, sfenoid sinüsler

Sinüzit ise sinüs adı verilen bu boşlukların herhangi bir nedenden dolayı tıkanması halinde meydana gelen iltihaplanma ya da enfeksiyon durumudur.

Sinüzit Belirtileri

Kişiden kişiye değişmekle beraber, genelde 1 haftayı aşkın süre devam eden nezleler sinüzitin göstergesidir. Yetişkin insanlarda burun tıkanıklığı, geniz akıntısı, sarı – yeşil burun akıntısı, koku almada azalma, öksürük, yüz/diş/göz ağrısı en çok görülen belirtilerdendir.

Çocuklarda ise kusma, huzursuzluk, öksürük olabilir. Daha az rastlanan belirtiler arasında ise ateş, baş ağrısı, boğaz ağrısı, yorgunluk gibi belirtiler yer alabilir.

Sinüzit Çeşitleri

Akut Sinüzit: En yaygın olarak görülen çeşittir ve yaklaşık 1 ile 4 haftadır süren şikayetler vardır. Antibiyotik de içeren ilaç tedavisi yeterli olacaktır.

Subakut Sinüzit: 4 ile 12 hafta arasında süren hastalıktır, genellikle tedavisi tıbbidir ve antibiyotik içerir.

Kronik Sinüzit: 12 haftadan uzun süren hastalık söz konusudur, ameliyat gerektirebilir.

Sinüzit Tedavisi

Sinüzit tedavisi için öncelikli olarak sinüzitin türü belirlenir. Örneğin, akut sinüzit tedavisinde burun açıcı ilaçlar ve antibiyotikler kullanılır. Ayrıca, burun yıkaması yöntemi ile sinüslerin temizlenmesi yöntemi uygulanabilir.

Sinüslerin burun kısmına açılan deliklerinde açılması zor tıkanıklıklar meydana gelmişse, ameliyatla tedavi edilmesi gerekir. Ameliyat sonrasında hastalığın tekrarlamaması için hastanın durumunun iyi takip edilmesi gerekir.

Sinüzitten korunabilmek için ;

• Klimalara direkt maruz kalmayın
  • Sigara içmeyin.
  • Diş enfeksiyonlarınız varsa tedavi ettirin.
  • Soğuk algınlıklarına dikkat edin, sinüzite dönüşebilirler.
  • Alerjik nezlenizi tetikleyen maddeler de sinüzite sebep olabilir, uzak durmaya çalışın.
  • Alerjik nezlenizi tedavi ettirin
  • Soğuk algınlıklarından korunun
  • Tozlu ve kokulu ortamlarda kalmayın.

Sinüzit hastalığının komplikasyonları var mıdır?

Sinüzit doğru ve yeterli tedavi edilmediği takdirde çok önemli komplikasyonlara sebep olabilir. Sinüslerin beyin komşuluğundana dolayı; menenjit, beyin zarı altı ve beyin içi apseler gelişebilir. Gözle olan komşuluktan dolayı ise göz küresi iltihabı, göz küresi apsesi gelişebilir. Hem beyin hem gözle ilgili komplikasyonlar çok önemlidir; ölümcül olabilir veya kalıcı görme ve koku kaybı   vb sekellere sebebiyet verebilir.

Bu nedenlerle sinüzit tedavisi alan hastalar (çocuk ve yetişkin) doğru ve uygun şekilde tedavi edilmelidir, gerekirse bu tedavilere cerrahi de eklenebilir.

Sinüzit ameliyatları nasıl yapılır?

Sinüzit ameliyatları genel anestezi altında endoskop ve kamera yardımıyla yapılır. Endoskopik sinüs cerrahisi dediğimiz bu yöntemde cilde herhangi bir kesi yapılmaz ve tamamen burun içinden çalışılır. Sinüslerin burun içine açılan ağızlarında (ostiumlar) tıkanıklık varsa temizlenir; ayrıca polipler, mantar topları vb temizlenir. Sinüzlerin geniş ve açık ağızlarla burun boşluğuna boşalması sağlanır.

Endoskopik sinüs cerrahisi riskleri var mıdır?

Endoskopik sinüs cerrahisi doğru hastalarda deneyimli eller tarafından yapıldığında başarı oranı çok yüksektir. Ameliyat sonrası dönem çok selimdir ve rahattır, bir gece hastanede kalmak yeterlidir. Sinüslerin yakın komşuluğunda beyin ve gözler yer aldığı için; bu ameliyatlar sırasında çok dikkatli olunmalıdır.