Geniz Eti Ameliyatı Ankara

Geniz eti nedir?

Üzüm salkımına benzer bir şekle sahip olan; yumuşak damak ve burunun arkasında  konuşlanan dokuya geniz eti (adenoid dokusu) denmektedir. Geniz eti erken çocukluk çağında herkeste bulunur. Bu yaşlarda burun yoluyla vücuda giren bakteri ve virüs cinsi mikropları yakalayan geniz eti, aynı zamanda, vücudun mikroplar ile savaşmasına yardım eden maddeler olan antikorları da üretmektedir. Bazen geniz eti çok büyüyebilir ve çocuğun nefes almasını ciddi şekilde engelleyebilir. Çocuk sahibi bireylerin çocuklarında daima veya sıklıkla tekrarlayan geniz eti büyümesi ya da iltihabı mevcut ise, doktor tarafından geniz eti ameliyatı önerilebilmektedir. Çocuklar, geniz eti ameliyatı ile birlikte geniz etinin alınmasının neticesinde sıkça rahatsızlanmazlar; çünkü vücutta geniz eti ile aynı vazifeyi yapan diğer dokular aynı fonksiyonları yeterince yerine getirebilmektedirler.

Geniz eti büyümesinin belirtileri nelerdir?

Geniz etinin büyümesi durumunda bir takım belirtiler görülmektedir. Bu belirtiler arasında; horlama, uyku esnasında birkaç saniye süreyle nefesini tutmanın meydana gelmesi (uyku apnesi), uyku sırasında nefes alırken ses çıkması, sürekli ağızdan nefes alma, burundan nefes alırken güçlüğün olması ve burun tıkalıymış gibi genizden konuşma bulunmaktadır.

Geniz eti tedavisi nasıl olmaktadır?

Öncelikle, doktor, iltihaplı geniz etini antibiyotikler ile tedavi etmeye çalışabilmektedir (çocuklarda). Eğer geniz eti iltihaplı değil ise, doktor tarafından bir süre beklemek önerilebilmektedir; çünkü çocuklarda geniz etinin bir miktar büyümesi normal bir durumdur ve zaman içerisinde çocuğun geniz eti kendiliğinden küçülebilmektedir. Eğer bir küçülme meydana gelmiyorsa, geniz eti ameliyatına başvurulabilmektedir.

Geniz eti ameliyatına hangi durumlarda karar verilmektedir?

Konuşma bozukluğu, uyku apnesi, nefes almada güçlük ve sıklıkla tekrar eden geniz eti iltihabı durumunda doktor tarafından geniz eti ameliyatı önerilmektedir.

Geniz eti ameliyatı nasıl olmaktadır?

Her ne kadar kolay bir işlem olarak görülse de geniz eti ameliyatı, hem ebeveyn için hem de çocuk için genel olarak bir stres yaratmaktadır. Geniz eti ameliyatında, hasta genel anestezi verilerek uyutulmaktadır. Hasta, ameliyat sırasında bir anestezi uzmanı tarafından izlenmektedir. Geniz eti ameliyatı toplamda 15 ila 45 dakika arasında sürmektedir. Genel anestezi sonrasında hastanın ağzına, ağzı açık tutan bir metal araç yerleştirilmektedir; çünkü geniz eti ağız içinden alınmaktadır. Dolayısıyla, geniz eti ameliyatı için deriye herhangi bir kesi atılmasına gerek yoktur. Özel cerrahi aletleri sayesinde geniz eti, kısa süre içerisinde alınmaktadır. Geniz eti alındıktan sonra endoskop aracılığıyla geniz boşluğu kontrol edilip geniz etinin kalıntı kalmadan çıkarıldığı gözlemlenerek ameliyat sona erdirilmektedir. Ameliyat sonrasında komplikasyon olasılığı oldukça nadirdir.

Geniz eti ameliyatından sonra neler yapılmalıdır?

Ameliyatın ardından birkaç saat sonra hastaya yemek verilir, hasta ayağa kaldırılır ve hastanın tuvalete gitmesi sağlanır. Bu süreci iyi atlattığı gözlemlenen hasta, o gün taburcu edilmektedir. Ameliyat sonrasındaki akşam hastanın ağrı duyması neticesinde doktor onayı doğrultusunda ağrı kesiciler kullanılabilmektedir. Bu hastalar genellikle çok hızlı iyileşmekte ve ameliyatın ertesi günü normal hayatlarına dönmektedir. Bununla birlikte hastanın 3 ila 4 gün boyunca kalabalık ve yoğun ortamlardan uzak durması önemlidir.