Ses Teli Felci Tedavisi

Ses kutusu, ses tellerini de içinde bulunduran, kaslardan, sinirlerden ve kıkırdak dokulardan oluşan bir yapıdır. Ses tellerini kontrol eden kaslar, çeşitli sinirler aracılığı ile kontrol edilir. Bu kontrolleri gerçekleştiren sinir hücreler, birtakım sebeplerden gerektiği gibi çalışmayabilir. Bu da ses teli felci gibi rahatsızlıklara yol açar. Ses teli felci birçok sebepten meydana gelebilmektedir. Bu sebepler arasında sinir hücrelerini baskılayan tümörler, enfeksiyon hastalıkları veya ameliyat sonrası oluşan ikincil şikayetler (komplikasyonlar) yer alabilir. Ortaya çıkma sebebine göre ses kısıklığından boğulma hissine kadar birçok belirtiye yol açabilir. Ses teli felci, kanser hastalıklarına bağlı ortaya çıkıyorsa bu hastalıklar, kişinin hayatını da riske atabilmektedir.

Ses Teli Felci Nedir?

Ses teli felci, ses tellerini ve bu tellerin çevresinde bulunan kasları kontrol eden sinir hücrelerinin gerektiği gibi çalışamamasıdır. Bu hastalık birçok farklı sebepten meydana gelebilir. Tedavi süreci de ses teli felci sebeplerine göre değişiklik gösterebilmektedir. Aynı şekilde hastalığın yol açtığı belirtiler de ses teli felci sebeplerine göre farklılaşabilir.

Ses Teli Felci Neden Olur?

Ses teli felcinin birbirinden farklı onlarca sebebi bulunabilir. Ses teli felcine yol açan faktörler arasında şu gibi rahatsızlıklar bulunmaktadır:

• Akciğerde bulunan tümörler, akciğer kanseri.
  • Baş ve boyun bölgesine yer alan tümörler; yani gırtlak kanseri ve ses teli kanseri gibi baş boyun kanserleri.
  • Tiroid ameliyatı.
  • Kalp ve damar ameliyatları.
  • Sinir sistemi hastalıkları için uygulanan cerrahi tedaviler.
  • Birtakım nörolojik hastalıklar.
  • Beyin kanaması.
  • Bazı ilaçların kullanımı.

Ses Teli Felci Belirtileri Nelerdir?

Ses teli felci belirtileri, kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir. Bunun başlıca sebebi, ses teli felcine yol açan durumların kişiden kişiye farklı olabilmesidir. Eğer ses teli felci, birtakım hastalıklar sebebiyle meydana gelmişse, bu hastalıkların belirtisi de hastalarda görülebilmektedir. Ses teli felci belirtileri arasında şunlar yer alabilir:

• Ses kısıklığı.
  • Hırıltılar.
  • Konuşma bozuklukları.
  • Konuşurken gırtlak bölgesinden istenmeyen sesler gelmesi.
  • Yemek borusu ve soluk borusu arasındaki geçiş gerektiği gibi sağlanamadığı için soluk borusuna sıvı kaçması. Buna bağlı olarak boğulma hissi.
  • Konuşurken yorulma.
  • Sesin inceliğini ve gürlüğünü ayarlayamama.
  • Ses kalitesinde azalma.
  • Öksürme.

Ses Teli Felci Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ses teli felci tedavisi, doktor tarafından hastanın ihtiyaçlarına ve şikâyetlerine özel olarak planlanır. Tedavi sürecinde belirleyici olan şey; hastalığın hangi sebeple ortaya çıktığıdır. Ses teli felcine yol açan durumlar ortadan kaldırıldıktan sonra ses teli felcinin sebep olduğu olumsuzluklar tedavi edilir. Bunun için öncelikli olarak ilaç tedavisi ve ses terapisi gibi yöntemler tercih edilir. Ses terapisi ile, ses tellerine ve çevre kaslara yeniden işlev kazandırılması amaçlanır. Bu süreçte, hastanın doktor tarafından hazırlanan tedavi programına düzgün bir şekilde uyması çok önemlidir. Ses terapisinin ve ilaç tedavisinin işe yaramadığı durumlarda ise cerrahi operasyonlar tercih edilir.

Ses Teli Felci Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Ses teli felci ameliyatı ve ameliyatın tüm süreçleri hastaya özel olarak hazırlanır. Kapalı ve açık cerrahi yöntemlerle gerçekleştirilen bu operasyonlar ile, ses tellerinin yeniden fonksiyonlarını yerine getirebilir hale gelmesi amaçlanır. Enjeksiyon laringoplasti olarak bilinen kapalı ses teli felci ameliyatı çok daha modern ve gelişmiş bir yöntemdir. İyileşme süreci de tiroplasti ismiyle bilinen açık ses teli ameliyatına kıyasla daha kısadır. Bu ameliyat tekniklerinden hangisinin seçileceği, hastanın taleplerine ve doktor kararına göre değişiklik gösterebilir. Ses teli felci ameliyatı çoğunlukla genel anestezi altında gerçekleşir. Yani operasyon sırasında hastalar herhangi bir ağrı hissi duymazlar.

Ses Teli Felci Tedavisi Fiyatları

Ses teli felci birçok farklı sebeple ortaya çıkan, oldukça rahatsız edici sonuçları olabilen bir hastalıktır. Bu hastalığın tedavisi de ortaya çıkma sebebine göre değişiklik gösterebilir. Tedavi sürecinde ilk olarak ilaç tedavisi ve ses terapisi gibi yöntemler denenir. Bu gibi yöntemlerden sonuç alınamadığında ise cerrahi operasyonlar tercih edilir. Ses teli felcine yol açabilen hastalıklar arasında baş boyun kanserleri ve akciğer kanseri gibi ciddi hastalıklar yer alabilir. Bu yüzden ses yukarıda bahsettiğimiz belirtilere sahip olan kişiler, en yakın zamanda bir KBB uzmanı ile görüşmelidir.