Kulak Akıntısı Ankara

Kan, kulak kiri, iltihap veya sıvının kulaktan gelmesi durumuna kulak akıntısı denmektedir. Çoğunlukla kulaktan dışarıya doğru gelen akıntı, kulak kiri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu duruma ek olarak akıntı, küçük tahrişler ya da enfeksiyonlar sebebiyle de meydana gelebilmektedir. Yırtılmış bir kulak zarı; beyaz, hafifçe kanlı ya da sarı renkte kulak akıntısına neden olabilmektedir.

Kulak akıntısının nedenleri nelerdir?

En sık sebebi dış kulak yolu veya orta kulağın enflamasyon ya da enfeksiyonlarına bağlı oluşur. Dış kulak yolu enfeksiyonları en sık havuz mevsimlerinde görülür ve havuzlardan bulaşan mikroplardan kaynaklanır. Orta kulak iltihaplanmaları çocuklarda akut, yetişkinlerde ise daha çok kronik olarak ortaya çıkar. Akut otitler ağızdan antibiyotik, kronik otitler ise kulak damlaları ile tedavi edilir. Yaygın enfekisyonu olan ve tedaviye cevap vermeyen kronik otitlerin ameliyatla tedavisi gerekir. Bazen kulak kepçesi ve dış kulak yolunda yer alan egzama ve bazı cilt irritasyonları da akıntıya sebep olabilir.

Hangi durumlarda doktora başvurulmalıdır?

Kulaktan gelen akıntısı olan herkesin mutlaka bir KBB doktoruna başvurması gereklidir. Sebebi ne olursa olsun kulak akıntısına sebep olan durumla ilgili, bir an önce tedaviye başlanması gereklidir. Tedavide geç kalındığında takdirde bazı hastalıklarda ilerlemeler ve komplikasyonlar meydana gelebilir.

Kulak akıntısı nasıl teşhis edilmektedir?

Hastada kulak akıntısının meydana gelmesi durumunda bir kulak burun boğaz doktoru tarafından hastanın ayrıntılı bir muayeneden geçmesi gerekmektedir. Tanı konulması amacıyla akıntının başlama zamanı, hangi süreyle akıntının olduğu, akıntının yapısı ve akıntıya eşlik eden ağrı ile ateş gibi belirtilerin olup olmadığı bilinmelidir.

Kulak akıntılarını önlemenin yolları nelerdir?

Emzirme, bebekleri kulak enfeksiyonlarına karşı korumaktadır; çünkü bebekler, annelerinden emdikleri süt sayesinde annelerine ait olan antikorları da vücutlarına almaktadırlar. Kulak zarı yırtılmasını önlemek hususunda yabancı cisimlerin kulağın dışında tutulması lazımdır. Dış kulak yolu iltihabını (eksternal otit) önlemek amacıyla sudan çıkılmasının ardından kişinin kulağını kurulaması gerekmektedir. Bununla birlikte, kişinin başını yan tarafa yatırarak var olan suyu boşaltması da yararlı olabilir. Reçete olmadan satılan kulak damlası ilaçlarını yüzmeden sonra kullanmak enfeksiyona yatkın kişilerde yararlı olabilir.

Kulak akıntısı nasıl tedavi edilir?

Kulak akıntısının tedavisi, akıntıya neden olan duruma göre değişiklik göstermektedir.  Allta yatan hastalığa uygun tedaviler uygulanmalıdır.