Paratiroid Adenomu Tedavisi

Tiroid bezlerinin hemen arkasında paratiroid bezleri yer alır. Toplamda 4 adet paratiroid bezi vardır. Gırtlak bölgesinde yer alan paratiroid bezleri, parathormon (PTH) hormonunun salgılanmasında görevlidir. Vücudun kalsiyum dengesini kontrol eden PTH hormonu, birtakım sebeplerden fazla üretilmeye başlanabilir. Bu durum kemiklerde ve diğer dokularda yer alan kalsiyumun, bulundukları yerlerden çekilerek kana karışmasına sebep olur. Kalsiyum oranı azalan kemikler kemik erimesiyle karşı karşıya kalabilir. Kanda artan kalsiyum seviyesi, farklı şikâyetlere de yol açabilmektedir. PTH hormonunun fazla salgılanmasına sebep olan hastalıklardan birisi paratiroid adenomu hastalığıdır. Paratiroid adenomu, vücut üzerindeki yıkıcı etkilerinden dolayı tedavi gerektiren bir hastalıktır.

Paratiroid Adenomu Nedir?

Paratiroid adenomu, paratiroid bezlerinde oluşan iyi huylu tümörlerdir. Bu tümörler kanserli olmasalar bile zaman içerisinde büyüyerek çeşitli dokulara zarar verebilirler. Bu dokuların çalışma düzenlerini bozabilirler. Paratiroid adenomu sebebiyle aşırı PTH hormonu salgılanır. Aşırı düzeylerde salgılanan PTH hormonu, vücudun kalsiyum depolarından, yani kemiklerden kalsiyumun çekilmesine ve kana karışmasına sebep olur. Bu durum kemik erimesi gibi ciddi rahatsızlıklara yol açabilmektedir.

Paratiroid Adenomu Neden Olur?

Paratiroid adenomun oluşum sebebi tam olarak bilinmemektedir. Ancak genetik yatkınlığın, sigara ve tütün ürünleri bağımlılığının ve alkol kullanımının paratiroid adenomu riskini arttırabildiği bilinmektedir.

Paratiroid Adenomu Belirtileri Nelerdir?

Paratiroid adenom birçok farklı belirtiye yol açabilmektedir. Bu belirtilerin şiddeti kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Paratiroid adenomu belirtileri arasında en sık rastlanılanları şunlardır:

• Kronik yorgunluk.
  • Kas ağrıları ve kas güçsüzlüğü.
  • Kramplar
  • Eklem ağrıları.
  • Karın ağrısı.
  • Mide bulantısı ve buna bağlı kusma.
  • Depresyon gibi psikolojik hastalıklar.
  • Halsizlik

Bu belirtilere ek olarak kemik erimesi gibi ikincil hastalıklar da görülebilmektedir. Paratiroid adenomu hastalığı, yalnızca belirtilere bakılarak teşhis edilemez. Kesin teşhisin sağlanabilmesi ve tedavinin gerçekleşebilmesi için doktor muayenesi şarttır. Doktor muayenesi sırasında çeşitli hormon testleri ve görüntüleme teknikleri ile paratiroid adenomu hastalığının teşhisi gerçekleştirilebilir.

Paratiroid Adenom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Paratiroid adenomu hastalığının tedavisi genelde cerrahi yöntemlerle yapılmaktadır. Bu cerrahi operasyonlar doktor tarafından hastaya özel olarak planlanırlar. Tüm süreç; hastanın şikâyetlerini ve rahatsızlıklarını bitirmeye yöneliktir. Paratiroid adenomu tedavisinde asıl amaç, paratiroid adenomu sebebi ile oluşan hiperkalsemi durumunu engellemektir. Böylece kemik erimesi gibi ciddi hastalıkların ve paratiroid adenomu belirtilerinin önüne geçilebilir. Hastalar bu tedavi sayesinde, eski sağlıklarına yeniden kavuşabilirler.

Paratiroid Adenomu Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Paratiroid adenomu ameliyatı çoğunlukla genel anestezi altında gerçekleşen bir operasyondur. Bu yüzden hastalar operasyon sırasında ağrı hissi duymazlar. Ayrıca hastaların genel anesteziye uygun olup olmadıkları, anestezi uzmanlarının da yardımıyla kararlaştırılır. Operasyon bu tetkiklerin ardından planlanır. Paratiroid adenomu ameliyatından önce yapılan bir diğer işlem ise adenomun yerinin bulunmasıdır. Bunun için çeşitli görüntüleme teknikleri kullanılır.

Hastaya genel anestezi uygulandıktan sonra, boynun ön bölgesine boyutu 3 ila 4 santimetre olan bir kesi atılır. Bu kesi yardımıyla hedef işlemler gerçekleşebilir. Bu işlemler arasında tümörün bulunması ve alınması yer alabilir. Bazı durumlarda paratiroid bezi tamamen alınabilmektedir. Ameliyatın kapsamı ve detayları kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Doktorlar, ameliyat sırasında gerçekleşecek olan işlemler ve ameliyat sonrası iyileşme süreci hakkında hastalarını bilgilendirirler.

Paratiroid adenomu ameliyatı, birkaç saat içerisinde sonlanan bir operasyondur. Operasyon sonrası iyileşme süresi de kıyasla kısadır.

Paratiroid Adenomu Ameliyatı Sonrası Hipokalsemi

Paratiroid adenom ameliyatı sonrasında, hastalarda kalsiyum düşüklüğü manasına gelen hipokalsemi belirtileri görülebilir. Ancak zaman içerisinde vücut kendini toplar ve kandaki kalsiyum miktarı dengelenir. Hipokalsemi belirtileri de ortadan kaybolur.

Paratiroid Adenomu Tedavisi Fiyatları

Paratiroid adenomu hastalığı, paratiroid bezlerinde görülen iyi huylu tümörler sebebi ile meydana gelir. Kemik erimesi gibi ikincil hastalıklara ve rahatsız edici belirtilere yol açabilen bu hastalığın tedavisi mümkündür. Paratiroid adenomu tedavisi, doktor tarafından hastaya özel olarak hazırlanır. Bu sebeple paratiroid adenomu tedavisi fiyatları da değişiklik gösterebilmektedir.