Guatr Tedavisi

Gırtlağın ön kısmında, kelebek şeklinde olan tiroid bezleri yer alır. Bu bezlerin, insan vücudunun metabolik dengesi açısından oldukça önemli görevleri vardır. Tiroid bezleri, kansere, iltihaba veya diğer hastalıklara bağlı olarak büyüyebilir. Bu büyüme ilerlediğinde guatr olarak isimlendirilen hastalık karşımıza çıkar. Guatr hastalığı, tiroid bezlerinin görevlerini aksatabilir veya engelleyebilir. Tiroid bezlerinin çok veya az çalışması sebebiyle meydana gelebilen bu hastalık, metabolik dengeyi bozarak ciddi şikâyetlere yol açabilir. Böyle bir durumda guatr tedavisi ile hastalar, eski sağlıklarına kavuşabilmektedir. Guatr tedavisi, guatrın oluşma sebeplerine göre farklı şekillerde gerçekleşebilmektedir.

Guatr Nedir?

Boyunda yer alan tiroid bezlerinin anormal bir şekilde büyümesi guatr hastalığı olarak isimlendirilir. Tiroid bezleri gerek vücudun metabolik dengesi gerekse de beyin fonksiyonları açısından çok önemli hormonlar salgılarlar. Guatr hastalığı ile bu hormonlarda düzensizlikler meydana gelir. Metabolik dengesi bozulan vücutta hızlıca sağlık sorunları görülmeye başlar.  Bazı hastalarda hiç belirti vermeyen guatr hastalığı, bazı hastalarda ise ilerleyerek ciddi sorunlara yol açabilir. Her yaşta görülebilen guatr hastalığı, en çok orta yaşlılarda ve kadınlarda görülür.

Guatr Sebepleri Nelerdir? Guatr Neden Olur?

Tiroid bezleri, sağlıklı bir şekilde çalışabilmek için birtakım maddelere ve minerallere ihtiyaç duyarlar. Bu madde ve mineraller arasında en çok ihtiyaç duyulanı iyottur. Yeterli miktarda iyot alamayan tiroid bezi, vücudun hormon ihtiyacını karşılayamaz. Bunun bir sonucu olarak da beyin, tiroid bezlerini daha çok çalışmaya zorlar. Daha çok çalışan tiroid bezleri hızla büyümeye başlarlar ve guatr hastalığı meydana gelir. Bununla birlikte, hashimoto hastalığı, graves hastalığı ve gebelik de guatr hastalığına yol açabilmektedir. Guatr hastalığının tam olarak hangi sebepten ortaya çıktığı ancak bir doktor muayenesi ve özel tetkiklerle tespit edilebilir.

Guatr Belirtileri Nelerdir?

Guatr hastalarında, tiroid bezinin normalden fazla çalışmasına bağlı olarak hipertiroidi belirtileri görülür. Guatr hastalığına eşlik eden başka durumlar var ise bu hastalıkların belirtileri de gözlemlenebilir. Guatr belirtileri arasında şunlar yer alabilir:

• Terleme.
  • Sıcak basması.
  • Yüksek tansiyon.
  • Taşikardi yani çarpıntı.
  • Huzursuzluk yani anksiyete.
  • Sinirlilik ve asabiyet.
  • Kilo kaybı.
  • Saç dökülmesi, sağlıksız saçlar.
  • Ellerin titremesi yani tremor.
  • Uykusuzluk, uyku düzeninde bozukluklar.
  • Işık hassasiyeti.
  • Âdet düzensizliği.

Guatr belirtileri kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Kesin tanı ancak doktor muayenesi ve birtakım testler ile konulabilir. Guatr tanısında kullanılan yöntemler arasında kan testleri ve tiroid ultrasonu gibi tetkikler yer alır.

Guatr Çeşitleri Nelerdir?

Guatr hastalığının birçok çeşidi vardır. Bunlar arasında; hipertiroidi hastalığı, diffüz guatr, zehirli guatr, soliter tiroid nodülü kaynaklı guatr ve multinodüler guatr yer alır. Guatr tedavisi, guatr çeşitlerine göre değişiklik gösterebilir. Bazı guatr türlerini teşhis etmesi oldukça zor olabilir. Bu yüzden ileri tanı teknikleri tercih edilebilir.

Guatr Tedavisi Nasıl Yapılır?

Guatr tedavisi doktor tarafından hastaya özel olarak planlanır. Bu tedavi planı; ilaç tedavisi, iyot tedavisi ve cerrahi operasyon içerebilir. İlaç tedavisinde, çeşitli hormon düzenleyicilerle kandaki tiroid hormonlarının seviyesi düşürülmeye çalışılır. İyot takviyesi ile de tiroid hormonu üretimi yavaşlatılmaya çalışılır. İlaç ve iyot tedavisinin yeterli olmadığı durumlarda cerrahi operasyonlar tercih edilebilir. Tiroid kanseri sebebi ile oluşan guatr hastalığında cerrahi operasyon ilk tercih olabilmektedir. Tedavinin nasıl ve hangi kapsamla gerçekleşeceği muayene sürecinin ardından doktor tarafından belirlenir.

Guatr Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Guatr ameliyatı çoğunlukla genel anestezi altında gerçekleşen bir operasyondur. Yani hastalar herhangi bir ağrı hissi duymazlar. Operasyon sırasında, çeşitli cerrahi işlemler kullanılarak tiroid bezinin bir kısmı veya tamamı alınır. Guatr ameliyatı kanser hastalığı sebebi ile gerçekleşiyorsa, tiroide ek olarak bir kısım sağlıklı doku da önlem amacıyla alınabilir. Yine bu amaçla gerçekleşen guatr ameliyatlarında, ek bir işlem olarak boyun diseksiyonu adı verilen işlem de tercih edilebilmektedir. Boyun diseksiyonu kanserin yayılımını ve tekrarlamasını önlemek için gerçekleştirilir.

Guatr Ameliyatı Kaç Saat Sürer?

Guatr ameliyatı, ortalama olarak 1,5 ila 2 saat arasında sürmektedir. Bu süre operasyona eşlik eden işlemler dahilinde değişiklik gösterebilir. Doktorunuz operasyon öncesinde tahmini ameliyat süresi ve diğer konular hakkında sizi bilgilendirecektir.

Guatr Tedavisi Fiyatları

Guatr birçok faktöre bağlı ortaya çıkabilen bir hastalıktır. Tiroid bezinin çalışma şeklini etkileyerek oldukça sıkıntı verici belirtilere yol açabilir. Bu yüzden görmezden gelinmemesi ve tedavi edilmesi gerekir. Guatr tedavisi, doktor tarafından hastaya özel olarak planlanan birtakım süreçler içerir. Bu süreçler, muayene sırasında ve testlerle elde edilen bulgular eşliğinde planlanır. Guatr tedavisi fiyatları da bu gibi sebeplerden değişiklik gösterebilmektedir.