Gırtlak Kanseri Tedavisi

Gırtlak kanseri, baş boyun kanserleri arasında en sık rastlanılan kanserlerden biridir. Her yıl binlerce insan, sigara kullanımı gibi sebeplerden gırtlak kanserine yakalanmaktadır. Larinks olarak da bilinen gırtlak, birçok dokunun birlikteliği ile meydana gelir. Bu dokuları meydana getiren hücreler, zaman içerisinde birtakım sebeplerden zarar görebilirler. Eğer bu zarar hücrelerin çekirdeklerine kadar ulaşırsa hücreler, önemli kontrol mekanizmalarını yitirirler. Böylece hızla bölünerek çoğalmaya başlarlar. Zaman içerisinde kötü huylu tümör olarak bildiğimiz, gittikçe büyüyen ve yayılan kanserli yapılara dönüşürler. Gırtlak kanseri zamanla geçmeyen ses kısıklığı gibi belirtilerle kendini gösterir. Bu ve benzeri belirtiler sebebi ile gırtlak kanserinden şüphelenen hastalar, kesin teşhisin sağlanabilmesi ve tedavinin erkenden gerçekleştirilebilmesi için uzman bir doktorla görüşmelidirler.

Gırtlak Kanseri Nedir?

Ses tellerini de içinde bulunduran gırtlağın çeşitli sebeplerle kanser hastalığına tutulmasına gırtlak kanseri denir. Gırtlak kanseri neredeyse her 1000 kişiden 5’inde görülen, görece yaygın bir kanser hastalığıdır. Gırtlak kanserinde erken teşhis çok önemlidir. Erkenden teşhis edilen vakalarda, kanser ilerlemeden veya başka bölgelere yayılmadan tedavi edilebilir.

Gırtlak Kanseri Neden Olur? Gırtlak Kanseri Sebepleri Nelerdir?

Sigara ve tütün ürünlerinin kullanımı, gırtlak kanseri riskini arttırmaktadır. Yapılan araştırmalarla, sigara bağımlılarının gırtlak kanseri olma riskinin, sigara kullanmayanlara kıyasla %20 daha fazla olduğu ortaya konulmuştur. Bu sanıldığından çok daha büyük bir risktir. Yine aynı şekilde aşırı alkol kullanımı da gırtlak kanseri riskini arttırabilmektedir. Düzenli bir şekilde kimyasal maddelere maruz kalmak, kimyasal maddelerle iç içe bir ortamda, güvenlik önlemleri olmaksızın çalışmak da gırtlak kanserine yol açabilmektedir.

Gırtlak Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Gırtlak kanseri belirtileri, kanserin tam olarak gırtlağın hangi bölümünde meydana geldiğine ve ilerleme durumuna göre değişiklik gösterebilir. Bu belirtiler arasında en sık rastlanılanları şunlardır:

• Ses kısıklığı ile birlikte sesin şiddetinde ve tonunda değişiklikler, bozukluklar.
  • Boğazda takılma, yumru hissi.
  • Boğaz ağrısı. Bu ağrı bazı durumlarda kulak çevresine kadar yayılabilir.
  • Gırtlak kanserinin ileri dönemlerinde nefes darlığı, yutma sırasında güçlük yaşama ve ağrı hissetme, hatta kanlı balgam gibi belirtiler de meydana gelebilir.

Gırtlak kanserinden şüphelenen hastalar, vakit kaybetmeksizin bir KBB uzmanı ile görüşmelidirler.

Deliksiz Gırtlak Kanseri Tedavisi

Her 5 gırtlak kanseri vakasından 1’i gırtlağın tamamen alınması ile tedavi edilir. Bu tedavi sonrasında gırtlağın bulunduğu yerde bir delik meydana gelir. Çeşitli aparatlarla bu delik açılabilir ve kapanabilir. Hastalar, yaşamlarının geri kalanını bu delikle birlikte sürdürürler. Deliksiz gırtlak kanseri tedavisi sonrasında ise böyle bir delik meydana gelmez. Bu tedavi robotik gırtlak kanseri ameliyatı ve gırtlak kanseri lazer ameliyatı gibi yöntemlerle gerçekleştirilir.

Gırtlak Kanseri Robotik Ameliyatı

Gırtlak kanserinin erken evrelerinde tercih edilen bu robotik cerrahi uygulaması, hastalar için çok daha konforlu ve rahat bir tedaviyi mümkün kılar. Çoğunlukla delik kullanılmadan gerçekleşen gırtlak kanseri robotik cerrahi uygulaması sonrasında iyileşme süreci de çok daha hızlıdır.

Gırtlak Kanseri Lazer Ameliyatı

Gırtlak kanseri her ne kadar zorlu ve tehlikeli bir hastalık olsa da son zamanlarda gerçekleşen bilimsel gelişmeler, oldukça modern tedavi yöntemlerini de beraberinde getirmiştir. Lazerle gırtlak kanseri tedavisi, erken dönem gırtlak kanseri vakalarında tercih edilen modern ve gelişmiş bir uygulamadır. Bu tedavi sayesinde hastalar, tedavi oldukları ilk hafta bile normal bir şekilde yemek yemeye başlayabilirler. Gerek ameliyat süreci gerekse de iyileşme süreci çok daha konforlu ve rahattır.

Gırtlak Kanseri Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Gırtlak kanseri ameliyatı sonrası iyileşme süreci, gerçekleştirilen operasyonun türüne ve kapsamına göre değişiklik gösterebilir. Bu operasyonlar, hastalar için özel olarak planlanırlar. Dolayısıyla iyileşme süreçleri de farklılaşabilir. İyileşme süreci hakkında doktorlar, hastalarını detaylı olarak bilgilendirirler. Gırtlak kanseri sonrası iyileşme sürecinde, hastalar, doktorları tarafından verilen tavsiyelere mutlaka uymalıdırlar. Kişisel hijyene dikkat etmek, ameliyat bölgesini temiz tutmak ve uygun besinler tüketmek çok önemlidir. Yine iyileşme süreci boyunca, doktor tarafından belirlenen aralıklar dahilinde düzenli doktor kontrollerini aksatmamak gerekir.

Gırtlak Kanseri Tedavisi Fiyatları

Gırtlak kanseri tedavisi, özellikle hastalığın erken dönemlerinde çok daha konforlu uygulamalarla gerçekleştirilebilir. Bu yüzden her kanser hastalığında olduğu gibi gırtlak kanserinde de erken teşhis çok önemlidir. Gırtlak kanserinden şüphelenen hastalar mutlaka bir KBB uzmanı ile görüşmelidirler. Gırtlak kanseri tedavisi, hastalığın ilerleme boyutuna ve yerleşim yerine göre doktor tarafından kişiye özel olarak planlanır. Bunun sebebi, tedavinin daha isabetli ve kesin sonuçlar vermesini sağlamaktır. Bu gibi sebeplerden gırtlak kanseri tedavisi fiyatları değişiklik gösterebilir.