Dudak Kanseri Tedavisi

Dudaklar, ağız ve yüzümüzün çok önemli birer parçasıdır. Dudakları meydana getiren hücreler, birtakım sebeplerden değişime uğrayabilirler. Bu değişimler, hücrelerin çekirdeklerini etkiler. Hücre çekirdeklerinde yer alan mekanizmalar bozulunca, hücreler kontrolsüz bir şekilde bölünmeye başlarlar. Bu da zaman içerisinde, tümör olarak bildiğimiz kanserli yapıların oluşmasına sebep olur. Dudak kanseri, erkenden teşhis edildiği takdirde yüksek bir başarı oranı ile tedavi edilebilmektedir. Dudak kanseri tedavisi, tedavinin daha isabetli ve kesin olabilmesi adına, kişiye özel planlanan süreçler içerir. Gerek teşhisin konulabilmesi gerekse de bahsettiğimiz tedavi planlarının oluşturulabilmesi için doktor muayenesi çok önemlidir.

Dudak Kanseri Nedir?

Dudak kanseri, dudağı meydana getiren hücrelerin kontrolsüzce bölünmeye başlaması ile meydana gelen bir hastalıktır. Her kanser hastalığı gibi kişinin sağlığı için oldukça yıkıcı etkileri vardır. Bu etkiler kanserin ilk evrelerinde azken, ilerleyen evrelerde ölümcül boyutlara ulaşabilirler. Hatta zamanında tedavi edilmeyen dudak kanseri vakalarında, kanserli hücreler lenf dolaşımına karışarak akciğer gibi önemli organlara ulaşabilir, buralarda da kanser oluşumuna yol açabilirler. Metastaz olarak bilinen bu durum, aynı şekilde çevre dokuların ve organların da başına gelebilmektedir. Metastaz tedaviyi oldukça zorlaştıran bir durumdur.

Dudak Kanseri Neden Olur?

Dudak kanseri, birçok farklı sebepten meydana gelebilmektedir. Genelde bu sebeplerin birden fazlası, dudağı meydana getiren hücrelerin yapılarını değiştirir. Böylece kanser hastalığı ortaya çıkar. Dudak kanserine yol açtığı bilinen faktörler arasında şunlar yer alır:

• Alkol kullanımı.
  • Sigara ve çiğneme tütünü gibi tütün ürünlerinin kullanımı.
  • Ağız ve dudak hijyenini aksatmak.
  • Herhangi bir koruyucu kullanmadan uzun süre boyunca güneş ışığına maruz kalmak.
  • Düzenli olarak birtakım kimyasallara maruz kalmak.

Dudak Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Dudak kanseri belirtileri, hastalığın ilerleme durumuna göre farklı belirtiler verebilmektedir. Dudak kanseri, eğer bir başka kanser hastalığı sebebiyle gerçekleşmişse, sebep olan kanser hastalığının belirtileri de hastalık sürecine eşlik edebilir. Saydığımız sebeplerden belirtiler ve belirtilerin şiddetleri kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir. Dudak kanseri sebebi ile meydana gelen belirtiler arasında şunlar bulunabilmektedir:

• Dudak üzerinde kabuk şeklini almış lezyonların, yaraların bulunması.
  • Dudak ve dudak çevresinde ağrı.
  • Dudak ve dudak çevresinde karıncalanma, uyuşma hissi.
  • Lezyonlara bağlı dudakta bölgesel renk değişimleri.

Bu belirtiler genelde alt dudakta görülürler. Dudak kanseri en sık alt dudakta meydana gelmektedir. Ancak üst dudakta ve dudaklar arasında kalan bölgelerde de görülme olasılığı vardır. Bu gibi durumlarda kanserin yayılımı daha hızlı olabilmektedir.

Dudak Kanseri Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Zamanında tedavi edilmeyen dudak kanserinde, kanserli hücreler, metastaz yaparak çevre dokulara ve hayati organlara sıçrayabilir. Bu da ileride uygulanacak tedavileri zorlaştırır. Tedavinin başarı oranını büyük ölçüde düşürür.

Dudak Kanseri Ölümcül Müdür?

Dudak kanseri, zamanında ve gerektiği gibi tedavi edilmediği takdirde ölümcül olabilmektedir. Bunun en büyük sebeplerinden biri, kanserin yayılım göstermesidir. Dudakta bulunan kanserli hücreler, zaman içerisinde çevre dokulara yayılabilir ve yayıldıkları yerlerde de kansere sebep olabilirler. Metastaz olarak bilinen bu durum, kanser hücrelerinin lenf dolaşımı ile akciğer gibi önemli organlara ulaşması şeklinde de gerçekleşebilir. Ancak gerektiği gibi tedavi edilen dudak kanserlerinin başarı oranı azımsanmayacak kadar büyüktür. Bu gibi kanser hastalıklarında erken tanının ve tedavinin ne kadar önemli olduğu unutulmamalıdır. Dudağında zamanla yayılım gösteren ve iyileşmeyen yarası olan hastalar mutlaka uzman bir doktorla görüşmelidirler.

Dudak Kanseri Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Dudak kanseri ameliyatı, kişiden kişiye değişiklik gösteren birtakım süreçler içerebilir. Bunun sebebi dudak kanseri tedavisinin doktor tarafından kişiye özel olarak planlanmasıdır. Böylelikle tedavi hem daha isabetli hem de daha başarılı olur.

Dudak kanseri ameliyatı genel anestezi altında gerçekleşen bir operasyondur. Yani hastalar hiçbir şekilde ağrı hissetmezler. Operasyon sırasında hastanın dudağında yer alan tümör alınır. Tümörle birlikte tümörün çevresinde bulunan sağlıklı dokunun bir kısmı da alınabilmektedir. Bunun sebebi kanserin tekrarlama riskini en aza indirmektedir. Bu işleme ek olarak lenf bezleri de boyun diseksiyonu adı verilen bir işlemle temizlenir. Böylelikle kanserin lenf bezlerinde nüks etmesi veya başka organlara yayılması önlenmiş olur.

Dudak kanserinin ileri evrelerinde, ameliyata ek olarak kemoterapi gibi yöntemler de gerçekleştirilebilmektedir. Bu işlem, hastanın kanserden tamamen kurtulabilmesi için gerçekleştirilir. Gerekli görüldüğü durumlarda doktor, hastayı ve hasta yakınlarını detaylı olarak bilgilendirecektir.

Dudak Kanseri Tedavisi Fiyatları

Dudak kanseri, erken teşhis ve tedavi sayesinde büyük bir başarı oranı ile ortadan kaldırılabilmektedir. Bu süreçte kişilere düşen görev, dudaklarında meydana gelen ve zaman içerisinde iyileşme göstermeyen yaralar için uzman bir doktorla görüşmeleridir. Tedavi süreci doktor tarafından hastaya özel olarak hazırlanır. Hastanın kanser hastalığından kurtulabilmesi için tüm modern imkanlar sevk edilir. Tedavi süreci kişiden kişiye değiştiği için dudak kanseri tedavisi fiyatları da değişiklik gösterebilmektedir.