Dil Kanseri Tedavisi

Dil; konuşma, tat alma, yutma gibi birçok fonksiyonu olan, oldukça önemli bir organdır. Dili meydana getiren hücreler, sigara kullanımı gibi birtakım sebeplerden yapısal bozukluğa uğrayabilirler. Kontrol mekanizmalarını kaybeden bu hücreler, hızla çoğalmaya başlarlar. Zaman içerisinde de tümör olarak ifade edilen kanserli yapıları meydana getirirler. Dil kanseri tedavisi, bu tümörlerin alınması veya yok edilmesi için gerçekleştirilir. Böylece hastalar sağlıklarına kavuşabilirler. Dil kanseri tedavisi, kanserin ilerleme durumuna ve hastada meydana gelen şikâyetlere göre farklı şekillerde tedavi edilebilmektedir. Bu yüzden tedavi süreci, doktor muayenesinin ardından hastaya özel olarak planlanır.

Dil Kanseri Nedir?

Dil birçok dokunun birlikte çalışması ile meydana gelen önemli bir organdır. Dili meydana getiren dokular da hücrelerden oluşur. Bu hücrelerin genetik materyalleri, sigara kullanımı gibi sebeplerden bozulabilmektedir. Hücrenin önemli fonksiyonlarını belirleyen bu genetik materyaller bozulduğunda, hücre kontrolsüz olarak bölünmeye başlar. Bu şekilde bölünen hücreler zaman içerisinde tümörleri oluştururlar. Tümörler büyüyerek organların işlevlerini bozabilir, çevre dokulara yayılarak onlarda da kanser oluşumuna yol açabilirler. Hatta lenf dolaşımı ile akciğer gibi önemli organlara bile ulaşabilirler.

Dil Kanseri Nedenleri Nedir? Dil Kanseri Neden Olur?

Dil kanseri birçok sebepten ortaya çıkabilmektedir. Bu sebepler arasında şunlar yer alabilmektedir:

• Sigara kullanımı.
  • HPV hastalığı.
  • Alkol kullanımı.
  • Diş ve diş eti hastalıkları için tercih edilen tedavilerin yanlış uygulanması.
  • Siroz hastalığı.
  • Diğer bölgelerde yer alan kanserli hücrelerin dile ulaşması, yani metastaz yapması.
  • Ağız hijyenini aksatmak.
  • Düzenli olarak kimyasallara maruz kalmak.

Dil Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Dil kanseri, kanserin ilerleme durumuna göre farklı belirtilere yol açabilir. Dil kanseri belirtilerinin kişiden kişiye değişiklik gösterebileceğini unutmamak gerekir. Bu belirtiler arasında en sık rastlanılanları şunlardır:

• Tat almada güçlükler, tat alma bozuklukları.
  • Yutkunma problemleri.
  • Dişlerde ve diş etlerinde sorunlar meydana gelmesi.
  • Dil ve ağız içerisinde yaralar meydana gelmesi.
  • Boyun bölgesinde şişlikler görülmesi.
  • Tükürükte kan görülmesi.
  • Dilde anormal renk değişimi olması.
  • Dilde ağrı.
  • Konuşma sırasında zorluk çekmek, konuşurken artan ağrı.
  • Zaman içerisinde geçmeyen boğaz ağrısı.

Dil kanseri, metastaz yani başka bir kanser sebebi ile meydana gelmişse, hastada bu belirtilere ek olarak çok daha ciddi şikâyetler meydana gelebilir.

Dil Kanseri Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Dil kanseri ameliyatının kapsadığı tüm süreçler, doktor tarafından hastaya özel olarak planlanır. Bunun sebebi kanserin herkeste farklı bir gelişim göstermesidir. Muayene sürecinde gerek kanserin gelişim durumu gerekse de diğer faktörler özenle incelenir. Daha sonra ise elde edilen bulgular ışığında ameliyat planlaması yapılır.

Dil kanseri ameliyatı, genel anestezi altında gerçekleşen bir operasyondur. Yani hastalar, operasyon sırasında herhangi bir ağrı hissetmezler. Ameliyat sırasında, hastanın solunumunu sağlayabilmek için trakeostomi işlemi uygulanır. Trakeostomi işlemi sağlık alanında binlerce yıldır kullanılan bir uygulamadır. Hastanın gırtlak bölgesi kontrollü bir şekilde kesilir. Bu kesiğe bir tüp yerleştirilir. Böylece hastanın solunumu ve beslenmesi sağlanmış olur. Trakeostomi işleminden sonra dilde yer alan tümör alınır. Bu işlem, tümörün yerleşim yerine ve yayılma durumuna göre değişik aşamalar içerebilir. Bazı durumlarda dil köküne ulaşmak için alt çenenin açılması gerekebilir. Tümörle birlikte bazı sağlıklı dokular da çıkarılır. Bunun sebebi kanserin tekrarlama riskini düşürmektir. Tahliye edilen sağlıklı dokular yerine, vücudun başka bölgelerinden alınan dokular yerleştirilebilir. Tümörün alınmasına ek olarak lenf bezlerinde yer almasından şüphelenilen tümörler de temizlenir. Böylece kanserin metastaz yapma riski en aza indirilmiş olur.

Dil Kanseri Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Dil kanseri ciddi bir hastalıktır. Tedavi edilmediğinde hastanın ölümüne yol açabilir. Erkenden tedavi edilmeyen dil kanseri vakalarında, kanserli hücreler çevre organlara hatta akciğer gibi önemli organlara bile ulaşabilir. Metastaz olarak bilinen bu durum kanserin yayılmasıdır. Hem tedavi sürecini zorlaştırır hem de mortalite yani ölüm riskini arttırır. Bu yüzden dil kanseri erkenden teşhis edilmeli, teşhisin ardından ise tedavi işlemlerine başlanılmalıdır.

Dil Kanseri Tekrarlar Mı?

Dil kanserinin tekrarlama riski vardır. Bu risk özellikle tedavi sürecinden sonraki ilk iki yıl içerisinde en yüksek seviyededir. Daha sonrasında ise zaman içerisinde azalır. Detaylı ve özenli bir tedavi ile dil kanserinin tekrarlama olasılığı yok denecek kadar düşük seviyelere indirilebilmektedir.

Dil Kanseri Tedavisi Fiyatları

Dil kanseri tedavisi, erken teşhis ile birlikte yüksek başarı oranları ile gerçekleştirilebilmektedir. Tedavi sürecinin tamamı doktorlar tarafından hastanın ihtiyaçlarına özel olarak planlanır. Böylece hasta isabetli ve başarı oranı yüksek bir tedaviye kavuşmuş olur. Saydığımız sebeplerden tedavi süreci kişiden kişiye değişiklik gösterebileceği için dil kanseri tedavisi fiyatları da farklılaşabilmektedir.