Boyunda Lenf Nodu Büyümesi Tedavisi

Vücudun çeşitli bölgelerinde, bağışıklık sisteminin birer parçası olan lenf nodları yer alır. Lenf nodları gruplar halinde bulunarak çevrelerindeki dokularda meydana gelen enfeksiyon gibi hastalıklarla savaşırlar. Enfeksiyonlara ve kanserlere karşı verdikleri bu mücadele sırasında büyüme gösterebilirler. Lenf nodlarındaki büyümenin sebebi, oluşturdukları antikor miktarındaki ani artıştır.

Boyun bölgesinde yer alan lenf nodları da üst solunum yolu enfeksiyonları, baş boyun kanserleri gibi hastalıklar sırasında büyüyebilir. Kanserli hücreler lenf nodlarında birikerek lenf dolaşımına katılmaya çalışabilir. Bu durum çok tehlikelidir. Baş boyun kanserlerine yol açan kanserli hücreler, lenf dolaşımını kullanarak akciğer gibi önemli organlara ulaşabilirler.

Boyunda Ağrılı Lenf Nodu Büyümesi Nedir?

Boyunda yer alan lenf bezlerinin, enfeksiyon ve kanser hastalıkları sebebi ile şişmesi durumuna boyunda lenf nodu büyümesi denir. Lenf bezleri, bağışıklık sisteminin önemli birer parçalarıdırlar. Ürettikleri antikorlar sayesinde, birçok hastalıkla mücadele ederler. Bu mücadele sırasında üretilen antikorlar ve etkisiz hale getirilen zararlı mikroorganizmalar lenf düğümlerinde birikebilir. Bu da lenf bezlerinin şişmesine sebep olabilir.

Boyunda Lenf Bezi Şişmesi Neden Olur?

Boyunda lenf bezi şişmesi, viral veya bakteriyel hastalıklara bağlı olarak ortaya çıkabilmektedir. Buna ek olarak baş boyun bölgesinde yer alan kanserlerin, yayılım göstermesi sonucu da boyunda lenf nodu büyümesi görülebilir. Boyunda meydana gelen lenf bezi şişmesinin sebebi kesin olarak ancak bir doktor muayenesi ile tespit edilebilir. Doktorlar, biyopsi, kan testleri ve görüntüleme teknikleri gibi uygulamalar sayesinde lenf bezinin şişme sebebini tespit ederler. Ardından ise gerek görüldüğü durumlarda, bu sebeplere yönelik olarak bir tedavi planı hazırlarlar. Bu işlemlerin tamamı Kulak Burun Boğaz uzmanları tarafından gerçekleştirilir.

Lenf Kanseri (Lenfoma) Nedir?

Lenf kanseri, lenf bezleri tarafından üretilen lenfositlerin birtakım sebeplere bağlı olarak hücre içi dinamiklerini yitirmeleri sonucu meydana gelen bir hastalıktır. Lenf kanserinde, lenfosit hücreleri, kontrollerini kaybederek hızla bölünmeye ve çoğalmaya başlarlar. Hızla çoğalan lenfosit hücreleri, lenf bezlerinde kötü huylu tümör oluşumuna yol açarlar. Bu tümör sebebi ile boyun lenf nodu büyümesi gerçekleşebilir. Erkek ve kadınlarda eşit olarak görülebilir. İleri yaşla birlikte lenf kanseri olma riski artabilmektedir. Erken teşhis ve zamanında müdahale ile birlikte tedavi başarısı dramatik oranlarda artmaktadır. Lenf kanserleri kan kaynaklı kanserler arasında en sık rastlanılanlardan biridir.

Lenf Kanseri Neden Olur?

Lenf kanserinin tam olarak hangi sebepten meydana geldiği bilinmemektedir. Ancak sigara kullanımının Hodgkin lenf kanseri oluşumunda rol oynadığı bilinmektedir. Diğer zararlı alışkanlıklar da lenfosit hücrelerinde mutasyonlara, yani değişimlere sebep olabilir. Lenfositler bu mutasyonlar sonucu kontrolsüzce çoğalarak tümörleşebilirler. Yine benzen,ine benzen, tarım ilaçları ve benzeri kimyasal maddelere maruz kalmak da lenf kanseri riskini arttırabilmektedir.

Lenf kanseri oluşumunda etkileri olduğu düşünülen bir diğer durum ise genetik faktörlerdir.

Lenf Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Lenf kanseri, türüne ve ilerleme boyutuna göre farklı belirtilere sebep olabilmektedir. Bu belirtiler arasında en sık rastlanılanları şunlardır:

• Nedeni bilinmeyen yüksek ateş.
  • Büyüyen lenf bezleri.
  • Nedeni bilinmeyen kilo kaybı.
  • Geceleri sıcak basması ve terleme.
  • Kronik yorgunluk.
  • İnatçı öksürük.
  • Soluk alıp verme sırasında güçlük.
  • Akciğerlerde ve karın bölgesinde ağrı.
  • Karın bölgesinde şişkinlik hissi.

Bu belirtiler farklı hastalıklara bağlı da ortaya çıkabilmektedir. Bu yüzden kesin teşhisin sağlanabilmesi için hastalara, alanında uzman bir doktorla görüşmeleri tavsiye edilir. Lenf kanserinde erken teşhis çok önemlidir.

Boyun Lenf Nodu Büyümesi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Boyunda meydana gelen lenf nodu büyümesi, farklı sebeplere bağlı ortaya çıkabilmektedir. Bu sebeplere bağlı olarak tedavi şekli de kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Doktorlar, öncelikle muayene ve çeşitli tetkiklerle bu sebepleri araştırırlar. Daha sonra ise bu sebeplere yönelik bir tedavi planı hazırlarlar. Boyunda lenf bezi büyümesi, bakteriyel veya viral hastalıklar sebebi ile ortaya çıkmışsa ilaç tedavisine başlanır. İyi huylu veya kötü huylu kitlelerin varlığında ise cerrahi operasyonlar tercih edilebilir. Cerrahi operasyonlar sırasında, genel anestezi altında gerçekleştirilen işlemler ile lenf bezlerinin tamamı veya bir kısmı alınabilmektedir. Kanserli yani kötü huylu kitlelerin varlığı söz konusu ise cerrahi operasyonlara ek olarak kemoterapi ve radyoterapi gibi tedavi yöntemleri de tedavi sürecine eşlik edebilir. Tedavi süreci, doktor tarafından hastaya özel olarak hazırlanır. Tüm süreçler; şikâyetlerin ortadan kaldırılabilmesi ve kişinin eski sağlığına kavuşabilmesi amacıyla planlanır.

Boyun Lenf Nodu Büyümesi Tedavisi

Boyunda lenf bezi şişmesi bahsettiğimiz gibi birçok sebeple meydana gelebilmektedir. Enfeksiyon hastalıklarından kanserlere kadar birçok rahatsızlık bu duruma yol açabilmektedir. Tedavi süreci de bu sebeplere göre şekillenir ve kişiye özel olarak planlanır.