Boyun Kitlesi

Boyun; kasların, kemiklerin, kıkırdakların, sinirlerin ve özel salgı bezleri gibi onlarca dokunun birlikteliğinden meydana gelir. Bu dokular, birlikte uyum içerisinde çalışarak kafa ile gövdeyi birbirine bağlarlar. Ancak bu sağlıklı ve uyumlu çalışma süreci, her zaman beklendiği gibi gitmeyebilir. Boynun herhangi bir bölgesinde meydana gelen bir hastalık, boyun dokularına zarar vererek işlevlerini engelleyebilir veya aksatabilir. Bu hastalıklar arasında boyun kitleleri de yer alır. Boyun kitleleri birçok sebepten, boynun çeşitli yerlerinde meydana gelen, kanserli veya iyi huylu olabilen tümörlerdir. Bu kitleler, türlerine, yerleşim yerlerine ve ilerleme durumlarına göre farklı şekillerde tedavi edilirler. Yine yerleşim yerlerine göre gırtlak tümörleri, tiroid tümörleri gibi farklı isimlerle anılabilirler. Boyun kitlesi tedavisi, doktor tarafından hastaya özel olarak planlanan süreçler içerir. Bu süreçler, muayene ve tetkiklerden elde edilen bulgular doğrultusunda planlanırlar.

Boyun Kitlesi Nedir?

Boynun çeşitli bölgelerinde oluşabilen, kistler ve lenf bezi büyümeleri gibi iyi huylu; lenfomalar veya metastazlar gibi kötü huylu olabilen kitlelere boyun kitlesi denir. Boyun kitleleri arasında; gırtlakta, ses tellerinde, tükürük bezlerinde, tiroit ve lenf bezlerinde meydana gelen tümörler yer alır. Bu tümörler kesinlikle ihmal edilmemelidirler. İyi huylu yapıda olabilecekleri gibi kanserli de olabilirler. Kanser hastalıklarının tedavisinde, erken teşhis sanıldığından bile önemli bir faktördür. Bu yüzden boyun kitlelerinden şüphelenen hastalar, bir an önce bir KBB uzmanı ile görüşmelidirler.

Boyun Kitlesi Neden Olur? Boyun Kitlesi Hangi Hastalıklar Sebebiyle Oluşur?

Boyunda, birçok hastalığa bağlı olarak kitle görülebilir. Bunlar arasında en sık rastlanılanları şu şekilde özetlenebilmektedir:

• Lenf bezlerinin büyümesi.
  • Tükürük bezi iltihapları veya tümörleri.
  • Tiroid hastalıkları veya tiroid tümörleri.
  • Boynu meydana getiren yumuşak dokularda oluşan tümörler.
  • Doğumsal veya gelişimsel sebeplerle oluşan kitleler.
  • Gırtlak kanseri, ses teli kanseri, tiroid kanseri, lenfoma ve benzeri baş boyun kanseri hastalıkları sebebi ile oluşan kitleler.

Boyun kitlelerinin tam olarak hangi sebeple meydana geldiği ancak detaylı bir doktor muayenesi ve özel tetkiklerle belirlenebilir. Baş boyun kanseri gibi hastalıklarda, teşhisin bir an önce gerçekleşmesi gerek tedavinin kolaylığı gerekse de tedavi sonrasında hastanın yaşam koşulları için çok önemlidir. Erken tedaviler çok daha kolay ve meşakkatsiz bir şekilde gerçekleşir. Geç kalan tedaviler ise daha zor ve radikal uygulamalar gerektirir.

Boyun Kitlesi Belirtileri Nelerdir?

Boyun kitlesi belirtileri; boyunda meydana gelen kitlenin yerine, türüne ve ilerleme durumuna göre farklılık gösterebilir. Bu kitleler, bazen ses teli felci gibi ikincil hastalıklara da yol açarlar. Dolayısıyla ikincil hastalıkların belirtileri de hastanın şikâyetlerine eşlik edebilir. Boyun kitlesi belirtileri arasında en sık rastlanılanları şunlardır:

• Boyun bölgesinde şişlik hissi.
  • Ses kısıklığı.
  • Ses şiddetinde ve frekansında değişimler.
  • Yutma güçlüğü.
  • Boğaz ağrısı.
  • Dudaklarda, ağız içinde veya dilde iyileşmeyen yaralar.
  • Su içerken soluk borusuna sık sık su kaçması, buna bağlı boğulma hissi.
  • Konuşurken güçlük çekme.
  • Nefes alma sırasında zorluklar yaşama.

Bu belirtilerin ve belirtilerin şiddetinin kişiden kişiye değiştiğini unutmamak gerekir. Bir hastalık ancak alanında uzman bir hekim tarafından teşhis edilebilir. Ve boyun kitleleri gibi hastalıklarda erken teşhis çok önemlidir. Boyun kitlesinden şüphelenen hastalar bir an önce bir Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi uzmanı ile görüşmelidir.

Boyun Kitlesi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Boyun kitlesi tedavisi, kitlenin türüne, yerleşim yerine ve ilerleme durumuna göre birçok farklı şekilde tedavi edilebilmektedir. Kanser hastalıkları sebebiyle meydana gelen kitleler, genelde cerrahi operasyonlarla tedavi edilirler. Cerrahi operasyonlar sırasında robotik cerrahi ve lazer uygulamaları gibi gelişmiş teknikler kullanılabilir. Cerrahi operasyonlara ek olarak radyoterapi, kemoterapi ve ilaç tedavisi gibi uygulamalara da başvurulabilir. Bu tedaviler tamamıyla kişiye özel olarak planlanırlar. Çünkü hastalıkların gidişatı, kişiden kişiye farklılıklar gösterir. İsabetli ve kesin bir tedavi; kişiye özel hazırlanan tedavi programları ile sağlanır. Doktorlar; boyun kitleleri üzerinde birtakım testler ve tetkikler gerçekleştirdikten sonra bu tedavi planlarını hazırlarlar.

Boyun Kitlesi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Boyun kitlesi ameliyatı, boyun bölgesinde bulunan kitlenin çeşitli cerrahi yöntemler ile alınması şeklinde gerçekleşir. Bu cerrahi operasyonlar; robotik cerrahi yöntemler ve lazer tedavileri gibi oldukça modern tekniklerle gerçekleştirilebilir. Bu tedaviler erken teşhis ile birlikte kıyasla konforlu ve kolay bir iyileşme süreci vaat ederler. Kararlaştırılan operasyonla boyun kitlesi alındıktan sonra boyun diseksiyonu ismi verilen işlem de uygulanabilir. Bu işlem, kanserin başka dokulara yayılmaması veya tekrarlamaması için gerçekleştirilir. Boyun kitlesi ameliyatları çoğunlukla genel anestezi altında yapılırlar. Bu yüzden hastalar herhangi bir ağrı hissi duymazlar.

Boyun Kitlesi Tedavisi Fiyatları

Boyunda birçok farklı sebebe bağlı, çeşitli türlerde kitle görülebilir. Bu kitlelerin tedavileri de kendi aralarında değişiklik gösterebilmektedir. Tedavi planları, hastalığın türüne ve ilerleme durumuna göre hazırlanır. Bu yüzden boyun kitlesi tedavisi fiyatları değişiklik gösterebilir.