Boyun Diseksiyonu Nedir?

Boyun diseksiyonu, boynu meydana getiren dokuların herhangi bir kanser riskine karşı temizlenmesi işlemidir. Boyun, onlarca dokunun birlikte çalışması ile kafa ile gövdeyi birleştiren bir yapıdır. Baş ve boyunda yer alan dokularda, çeşitli sebeplerle kanser hastalıkları görülebilmektedir. Bu dokularda bulunan kanserli hücreler, lenf bezlerine ulaşabilirler. Lenf bezlerinden lenf dolaşımına karışarak vücudun çeşitli yerlerine seyahat edebilir, ulaştıkları yerde de kanser hastalığına yol açabilirler. Boyun diseksiyonu, bu gibi riskleri önlemek amacı ile yapılan, genelde kanser ameliyatları ile birlikte gerçekleştirilen bir uygulamadır.

Baş Boyun Kanserleri Nelerdir?

Baş boyun kanserleri, kafa bölgesinin bir kısmında ve boynun çeşitli yerlerinde meydana gelen kanser hastalıklarıdır. Bu hastalıklar zaman içerisinde ilerleme göstererek yalnızca bulundukları dokulara değil, çevre dokulara ve organlara da zarar verebilirler. Bahsettiğimiz bu durum metastaz olarak bilinir. Metastaz gerek tedavi sürecini zorlaştırması gerekse de insan vücudu üzerindeki yıkıcı etkileri sebebiyle oldukça tehlikeli bir durumdur. Bu durumu engellemek ve hastanın sağlığına daha çabuk kavuşmasını sağlamak için boyun diseksiyonu olarak bilinen operasyon uygulanır.

Boyun Diseksiyonu Hangi Hastalıklar İçin Tercih Edilir?

Boyun diseksiyonu, baş boyun kanserlerinin tedavisinde kullanılan bir operasyondur. Bu kanser hastalıkları arasında şunlar yer alabilmektedir:

• Tiroid kanseri.
  • Ağız kanseri.
  • Dil kanseri.
  • Gırtlak kanseri.
  • Ses teli kanseri.
  • Tükürük bezi kanseri.

Boyun diseksiyonu, bu hastalıklara ek olarak daha birçok baş boyun kanseri ve tümörü hastalıkları için kullanılabilir. Bu hastalıklar hakkında detaylı bilgi için sitemizde bulunan yazıları inceleyebilirsiniz.

Boyun Diseksiyonu Neden Yapılır?

Boyun diseksiyonu, baş boyun kanserlerinin lenf dolaşımı ile vücuda yayılmalarını ve yeni kanser hastalıklarına yol açmalarını önlemek için yapılır. Servikal lenfadenektomi olarak da bilinen bu işlem, kanserin yayılmasına ve vücudun başka yerlerinde tekrarlamasına engel olmak için gerçekleştirilir.

Boyun Diseksiyonu Tipleri Nedir?

Boyun diseksiyonu, kanser hastalıklarının türüne, ilerleme durumuna ve yerleşim yerlerine göre farklı şekillerde yapılabilmektedir. Bu süreçte, detaylı tetkikler ve muayeneler çok önemlidir. Doktorlar gerek biyopsi gibi doku analizleri gerekse de ileri görüntüleme teknikleri ile kanserli bölgeleri incelerler. Daha sonra ise boyun diseksiyonunun nasıl gerçekleşeceğini planlarlar. Bu plan dahilinde radikal boyun diseksiyonu, modifiye radikal boyun diseksiyonu, genişletilmiş boyun diseksiyonu veya selektif boyun diseksiyonu uygulanabilir. Hepsi, boyun bölgesinde yer alan dokuları kanserli yapılardan, hücrelerden arındırmak; kanserin yayılmasını ve daha ciddi sorunlara yol açmasını önlemek amacıyla yapılır.

Boyun Diseksiyonu Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Boyun diseksiyonu ameliyatı, genel olarak kanser tedavisi için kullanılan ana operasyona ek bir süreç olarak gerçekleştirilir. Bu süreç, genel kanser tedavisi ile birlikte hazırlanır. Boyun diseksiyonu genel anestezi altında gerçekleşen bir işlemdir. Bu yüzden hastalar herhangi bir ağrı hissi duymazlar. İşlem sırasında boyunda yer alan lenf bezleri gibi hedef dokular, kanser hücrelerinden ve tümörlerden temizlenilir. Gerek görüldüğü durumlarda lenf bezleri, çevrelerinde bulunan bir miktar yağ dokusu ile birlikte çıkarılabilir. Bahsettiğimiz gibi bu işlem, genelde tek başına değil, kanser ameliyatlarının bir parçası olarak gerçekleştirilir.

Boyun Diseksiyonu Fiyatları

Baş boyun kanserleri, meydana geldikleri bölgeyle sınırlı kalmayabilirler. Zaman içerisinde gelişim gösteren bu kanser hastalıkları, çevre dokulara yayılabilir. Lenf dolaşımını kullanarak vücudun birçok bölgesine ulaşabilirler. Bu oldukça ciddi bir risktir. Boyun diseksiyonu da bu riski önlemek için gerçekleştirilir. Boyun diseksiyonu, genelde kanser ameliyatlarına ek bir işlem olarak gerçekleştirilir. Tüm tedavi süreci, doktor tarafından hastaya özel olarak planlanır. Bunun sebebi hastalıkların her insan için farklı şekillerde ilerleme göstermesidir. Tedaviler kişiye özel olarak planlandığı için boyun diseksiyonu fiyatları da değişiklik gösterebilir.