Ağız Kanseri Tedavisi

Ağız, birçok dokunun birlikte çalışması ile; mekanik sindirim, konuşma gibi vazgeçilmez fonksiyonları yerine getiren önemli bir organdır. Ağızı meydana getiren dokular, milyonlarca farklı hücre gruplarından meydana gelirler. Bu hücreler, birtakım sebeplere bağlı olarak zarar görebilirler. Eğer bu zarar, hücrelerin çekirdeklerinde meydana gelirse. Hücreler bazı önemli mekanizmalarını kaybederek kontrolsüz bir şekilde bölünmeye başlarlar. Zaman içerisinde çoğalarak tümör ismini verdiğimiz kanserli kitleleri oluştururlar. Ağız kanseri olarak bilinen bu hastalık, ağızı meydana getiren dokuların birinde veya birden fazlasında görülebilmektedir. Ağız kanseri oldukça tehlikeli bir hastalıktır. Zamanında teşhis edilip tedavi edilmediğinde ölüme kadar uzanan ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir. Ağız kanseri tedavisi, ağızda bulunan tümörlerin başarılı bir şekilde alınması ve hastanın sağlığına kavuşturulabilmesi için gerçekleştirilir. Bu tedavi doktor tarafından tamamen hastaya özel olarak planlanır.

Ağız Kanseri Nedir?

Ağız kanseri; alt dudak, ağız içi, dil, diş etleri çevresi gibi ağız bölgelerinde meydana gelen kanser hastalığıdır. Ağız yaraları şeklinde, hastalığın erken dönemlerinde kendini gösteren ağız kanseri, erkenden teşhis edildiğinde yüksek bir başarı oranı ile tedavi edilebilir. Ağız kanseri sebebiyle meydana gelen ağız yaraları, diğer yaraların aksine zaman içerisinde iyileşmez. Bu yaralar zamanla daha kötü hale gelebilir. Tümör yayılarak çevre dokulara ulaşabilir, kanserli hücreler lenf bezlerine sıçrayarak vücudun çeşitli bölgelerinde kanser hastalığına yol açabilirler.

Ağız Kanseri Neden Olur?

Ağız kanseri birçok sebeple ortaya çıkabilmektedir. Bu sebeplerden en sık rastlanılanları sigara, tütün ürünleri ve alkol kullanımıdır. Bu tarz kötü alışkanlıklar ağız kanseri riskini arttırırlar. Aynı şekilde genetik yatkınlık da ağız kanserlerinin oluşumu için önemli bir faktördür. Ağız kanserinden korunmak için sigara gibi tütün ürünlerinin ve alkolün bırakılması; ağız sağlığına ve hijyenine dikkat edilmesi önerilir.

Ağız Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Ağız kanseri belirtileri, kanserin yerleşim yerine göre farklı belirtiler verebilmektedir. Eğer ağız kanseri sebebi ile başka bir hastalık da görülmüşse, bu hastalığın belirtisi de kişilerde gözlemlenebilir. Ağız kanserinin en sık rastlanılan belirtileri arasında şunlar yer alır:

• Dudak, ağız içi, dil gibi bölgelerde bulunan ve zaman içerisinde iyileşmeyen yaralar.
  • Ağız içerisinde beyaz veya kırmızı renkte olabilen lezyonlar.
  • Ağız içerisinde şişlik.
  • Ses kısıklığı.
  • Boğaz ağrısı.
  • Boyunda şişlik.

Bu belirtilerin çoğunu başka hastalıklardan ayırmak çok zordur. Ağız içerisinde iyileşmeyen yaraları olan hastalar, kanserden şüpheleniyorlarsa mutlaka bir doktora görünmelidirler. Kanser hastalıklarında erken teşhis ve tedavi sanıldığından bile çok önemlidir.

Ağız Kanseri Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ağız kanseri tedavisi kanserin ilerleme boyutuna göre değişiklik gösterebilir. Tedavi süreci; muayene ve tetkik sürecinde elde edilen bulgular ışığında, hastaya özel olarak hazırlanır. Bu tedavi süreci içerisinde; ilaç tedavisi, kemoterapi ve cerrahi operasyonlar yer alabilir. Yine hastalığın ilerleme boyutuna göre bu tedavi yöntemlerinin birden fazlası tercih edilebilir. Ağız kanseri tedavisinde en sık kullanılan yöntem, ağız kanseri ameliyatıdır. Ameliyatın ardından bazı hastalarda kemoterapi ve ışın tedavisi gibi uygulamalar da tercih edilebilir.

Ağız Kanseri Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Ağız kanseri ameliyatı genel anestezi altında gerçekleşen bir operasyondur. Yani hastalar, operasyon sırasında herhangi bir ağrı hissetmezler. Ağız kanseri ameliyatında, yerleşim yeri ve yayılımı tespit edilen tümör cerrahi operasyonlarla alınır. Tümörle birlikte tümörün çevresinde yer alan sağlıklı dokuların da bir kısmı alınabilmektedir. Bunun sebebi ağız kanserinin tekrarlama riskini en aza indirmektir. Bu amaçla gerçekleşen bir işlem daha vardır. Boyun diseksiyonu olarak bilinen işlem ile boyunda yer alan lenf bezleri, kanserin metastaz (yayılma) yapma riskine karşı temizlenirler. Bu işlemlerin hangi hastalarda ve hangi boyutta yapılacağına doktor tarafından karar verilir.

Ağız Kanseri Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Ağız kanseri ciddi bir hastalıktır. Kanser hücreleri, zaman içerisinde çevrelerinde yer alan sağlıklı dokulara ve organlara ulaşabilirler. Ulaştıkları yerde de kanser hastalığına yol açabilirler. Yine aynı şekilde, lenf dolaşımı gibi yolları kullanarak vücudun çok daha uzak noktalarına seyahat edebilirler. Bu noktalar arasında akciğer gibi çok önemli organlar yer alır. Tedavisi aksatılan veya geciktirilen kanser hastalıkları, kişilerin hayatları açısından çok büyük risk oluşturabilirler. Bu yüzden ağız kanseri ne kadar erken teşhis edilip tedavi edilirse hayati risk o kadar azalır. Erken teşhis ile tedavi kolaylaşır, hastalar daha meşakkatli tedavilerden kurtulmuş olurlar. Çok daha çabuk bir şekilde eski sağlıklarına kavuşabilirler.

Ağız Kanseri Tedavisi Fiyatları

Ağız kanseri tedavisi doktor tarafından hastaya özel olarak planlanır. Bunun sebebi hastalığın yerleşim yerinin ve ilerleme boyutunun kişiden kişiye değişebilmesidir. Kişiye özel olarak planlanan tedaviler, çok daha isabetli ve kesin sonuçlar verir. Saydığımız sebeplerden ağız kanseri tedavisi fiyatları da değişiklik gösterebilmektedir.